Кроки педагогічного колективу СЗШ № 95 до інклюзивної школи
Участь: ·
програма
"Інтеграція дітей з особливими потребами" Всеукраїнського Фонду
"Крок за кроком"; ·
міжнародні
проекти :
"Вони серед нас" (Україна - Польща),
"MATRA - Juice", "MATRA - KAП",
"Привіт (Україна - Нідерланди), "Непротоптана
стежина"(арттерапія) (Україна - Польща) · науково-педагогічний експеримент Міністерства
освіти та науки України «Соціальна адаптація та інтеграція дітей в суспільство
дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку шляхом запровадження
їх інклюзивного навчання» (2001-2007рр. та 2008-2013рр.) · українсько-канадський проект «Інклюзивна
освіта для дітей з особливими потребами в Україні» (2008-2013рр.)
Ініціатором та провідником багатьох заходів з створення моделі навчального закладу з інклюзивною освітою стала лідерська команда школи, її підкомітети «Політика», «Загальна шкільна практика», «Загальна практика в класі». |
|
|
На
фото: керівник лідерської команди – Некрасова І.Б., керівники підкомітетів – Пантюк Л., Бобрецька Г., Петрик І. |
Мета проекту:-
формування
політики у сфері освіти та соціальних послуг, яка спрямовуватиметься на розбудову інклюзивної моделі освіти в Україні.
Завдання проекту:·
здійснення необхідних змін у соціальній політиці, законодавчій та нормативно-правовій
базі;·
розробка
та впровадження інклюзивної моделі освіти на рівні навчального закладу;·
створення
інклюзивного простору у громаді за місцем проживання дитини та формування
позитивної громадської думки в цілому;· запровадження процесів
інклюзивного навчання, адаптація та
модифікація змісту, форм і методів навчання.
Робочі зустрічі з координаторами
проекту,
Всеукраїнський
семінар «Як зробити школу інклюзивною», проведений на
базі
школи(листопад 2010 року)
День школи у рамках Міжнародного
семінару-практикуму
«Актуальні проблеми інклюзивного навчання»
(жовтень 2011 року)
|
|
"Шляхи
вдосконалення інклюзивного навчання”
за Практичним посібником "Інклюзивна освіта” |
|
Створення
умов інклюзивного навчання дітей з особливими потребами
- співпраця вчителів
початкових класів з асистентами(адаптаці та модифікації навчально-виховного
процесу;
- корекція розвитку -
індивідуальні заняття з практичним психологом;
- формування соціальних
умінь та навичок;
- групові заняття з
соціальним педагогом;
- індивідуальні
корекційно-розвиткові заняття з асистентами вчителя;
- логопепедичні заняття;
- індивідуальні
корекційно-розвиткові заняття з сурдопедагогами; додаткові групові заняття з
української мови та математики
Забезпечення процесів впровадження інклюзивного навчання, адаптація навчальних програм та планів, форм та методів роботи
Порівняно
з 2008 роком, коли розпочався проект, збільшилася кількість дітей з особливими
освітніми потребами: з 16 до 27 учнів, які навчаються у школі; змінився
контингент вихованці з особливостями психофізичного розвитку: раніше
здійснювалося навчали лише дітей зі зниженим слухом, з 2011 року школа приймає
на навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. У 2013/2014 навчальному році здійснюється
інклюзивне навчання 3-х дітей з синдромом Дауна, 2-х з затримкою психічного
розвитку, 1 учня з порушеннями опорно-рухового апарату, 1 – з тяжкими
порушеннями мовлення, всього - 26 дітей
з ООП у 13-ти класах з інклюзивним навчанням, в тому числі у 4-х початкових
класах.
Організовані консультативно-педагогічні групи, до їх складу яких входять класні керівники,
вчителі-предметники, асистенти вчителів, логопед, практичний психолог,
соціальний педагог, сурдопедагоги, батьки дітей з ООП, які розробляють та
забезпечують виконання Індивідульних програм розвитку дітей з ООП.
Досвід роботи педколективу узагальнено:
- Ø методичні матеріали Посібника «Як зробити школу інклюзивною?», «Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі», ряду інших практичних посібників, виданих в рамках проекту;
- Ø методичні розробки вчителів, членів лідерської команди, надруковані у журналі «Дефектологія. Особлива дитина: навчання та виховання» (№1, 2013 рік);
- Ø представлення трьох відеофільмів «Вони як усі» (2010 рік), «Школа, яка дарує надію» (2011 рік) та «Різні можливості – рівні права» (2013 рік) на Інтернет-сайті проекту.