В рамках очного туру Міжнародного конкурсу з гуманної педагогіки «Кожна дитина – національне надбання країни і держави» 12 грудня 2014 року в ДНЗ № 44 було проведено майстер-клас з проблеми «Формування українського менталітету через сприймання найрізноманітнішої народної музики і творів українських композиторів».
В роботі майстер-класу брали участь фахівці керівної ланки дошкілля з міст Чернівці, Стрий, Самбір, Дрогобич, Трускавець, Кам’янецьк-Подільськ, Перемишляни, Новоград-Волинськ, Ужгород, Івано-Франківськ.
Мета проведення майстер-класу:
* Оптимізувати найкращі варіанти підвищення рівня фахової культури педагога-дошкільника та створити сприятливі умови для розвитку його творчого потенціалу.
* Розглянути авторську казку як довершений механізм формування у педагогів креативного мислення, здатності генерувати оригінальні ідеї.
* Дослідити розвивальне середовище дошкільного навчального закладу та виробити власні критерії модернізації типових розвивальних осередків ДНЗ.
* Сприяти обміну думками та визначенні стратегії у ставленні педагогів до формування національного менталітету через музичне мистецтво.
Для розв’язання поставленої мети і завдань було використано наступні форми роботи:
* Перегляд авторської музичної казки «Калина» за участю працівників ДНЗ.
* Аналіз концепції реалізації педагогічним колективом закладу освітніх завдань через постановку авторського твору патріотичного спрямування у викладі завідувача ДНЗ Дрібушко С. В.
* Використання новітніх технологій в роботі з педагогічними кадрами як невід’ємна складова формування професійної зрілості сучасного педагога («Круглий стіл» – обмін досвідом роботи).
* Огляд-презентація розвивального середовища дошкільного навчального закладу.
Увазі учасників майстер-класу була представлена авторська казка патріотичного спрямування «Калина» у виконанні працівників ДНЗ. У постановці музичної вистави використано твори класиків українського музичного мистецтва, українські народні пісні в авторській обробці та твори сучасних композиторів. Для відтворення сюжету виготовлено цікаві декорації. Особливий акцент зроблено на костюмах героїв. Їх вишукана колористична гама, відповідний покрій, доречні аксесуари допомогли зробити дійство яскравим і переконливим. Розподіл ролей сприяв розкриттю характерних рис персонажів.
Казка пропагувала виховання любові до батьківщини. Сьогодні, як ніколи, гостро постають проблеми пошуку взаєморозуміння, виховання толерантності, утвердження добра і ненасильства в суспільстві. В країні триває війна, страждають і гинуть люди, щодня палко обговорюються прояви жорстокості, ведуться агресивні дискусії і часто в присутності дітей. Сучасним українським дошкільнятам випало стати свідками вибуху нетерпимості, побачити «обличчя» зла, з яким вони доти стикалися лише в казках. У житті, як і в казках, добро та зло, краса і потворність, жорстокість і милосердя часто опиняються поряд. Тому насамперед маємо сформувати у дітей розуміння цих понять. Саме над їх розв’язанням і замислювалися учасники майстер-класу.
Завідувач Дрібушко С. В. поділилася думками щодо того, як виникла сама ідея використання авторської казки для сповнення внутрішнього світу педагогів патріотичним духом, з якими труднощами довелось зіткнутись під час постановки музичної казки і як це згуртувало людей.
Учасники майстер-класу дали високу оцінку постановці авторської казки та рекомендували показати її батькам вихованців. Була звернена увага на взаємозв’язок виховання доброти як моральної риси й ставлення майбутніх громадян до долі свої рідної землі.
На засіданні також розглянуто цікаві новітні технології в роботі з педагогічними кадрами, до яких вдаються колеги з інших дошкільних закладів України. Була висловлена думка, що виховання патріотизму у дітей маємо розпочинати з підвищення професійної майстерності їх наставників.
За завершення заходу проведено огляд-презентацію розвивального середовища дошкільного навчального закладу. Свої враження від заходу учасники виклали у книзі відгуків ДНЗ.
|